Orotempo – inspirerend Belgisch platform

Het was reeds lange tijd aangekondigd, de nieuwe locatie van de vakbeurs Orotempo in de Heizelpaleizen in Brussel.  En ja hoor, de maandenlange voorbereidingen en marketing werden een regelrecht schot in de roos. Ondanks het zalige weer buiten, was Paleis 3 op 11 en 12 september de plaats om ideeën op te doen en tendensen op te snuiven en vooral zich te laten inspireren voor de najaarsaankopen.  Opvallende tendens  waren de vele nieuwe horlogemerken en de alomtegenwoordige Milanese horlogeband.   Voor het eerst werd er ook ruime aandacht besteed aan de persmensen die in groten getalen de beurs bezochten op maandag. 

Indian Summer

Buiten waren het zomerse temperaturen, maar toch hield dat de mensen niet tegen want rond het middaguur op zondag mochten de organisatoren al rekenen op een flinke opkomst.  Reeds bij aankomst werd iedereen op een professionele manier ontvangen met hostessen, badge en catalogus van de aanwezige merken.  Eenmaal de roltrap op opende zich een wereld van blingbling en een zee aan ruimte met een luchtig gevoel er bovenop.  Bezoekers die we ontmoetten waren dan ook zeer tevreden met deze ruime aanpak van standen, vooral omdat het de juwelier toelaat zijn bezoek discreet en in alle comfort te plegen.

 

De beurs had in het midden twee grote cateringeilanden en daarrond stonden de standen netjes verdeeld.   Zoals steeds werden de bezoekers en exposanten culinair verwend met zalmbordjes en lekkere carpaccio als voorgerecht of een lekker verse garnaalkroket of waterzooi.  De rijen wachtenden die met momenten zich voordeden waren hier getuige van.  Dit alles met een feilloze bediening van dranken aan tafel.  In de namiddag werd iedereen nog eens vergast op lekkere patisserie en petit fours.

Alleen maar positieve echo’s

Oro Tempo - Palais 3 Paleis - Brusselsexpo - september 2016 - ©Navraag bij een hele reeks exposanten leverde alleen maar positieve geluiden op, er werden dan ook veel orders geschreven.  Uit de meer dan 827 gezamenlijke bezoekers mocht men in totaal 386 juwelierszaken noteren tijdens deze twee dagen.  Nieuw initiatief dit jaar was trouwens de persconferentie die op maandag georganiseerd werd door Sonar Media & PR waarbij in totaal 29 journalisten, bloggers en TV ploegen langskwamen.  Zo kreeg de Orotempo beurs op maandagavond een heel mooie reportage op Kanaal Z (te bekijken vanaf 10 ‘ 35 ”) en zit er voor de feestdagen een uitzending op Tendens TV aan te komen.

De volgende editie gaat eind januari 2017 door.

Reacties zijn gesloten.